Synchroniseren van pc naar android

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
User avatar
tesro
Guru
Posts: 100
Joined: Mon Dec 29, 2008 5:35 pm
Location: Netherlands
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Contact:

Synchroniseren van pc naar android

Post by tesro »

Synchroniseren van pc (XP SP3 EPIM 5.53 PRO) naar smartphone (andoid 4.1 EPIM 1.9.2)
Gebeurtenissen worden op de verkeerde dag weergegeven
In het dag overzicht staat de gebeurtenis een dag eerder dan ingesteld, in alle andere overzichten (week, maand, agenda) staan ze wel goed. Als je in het maand overzicht op een dag klikt om naar het dag overzicht te gaan dan kom je een dag eerder met de gebeurtenissen van de dag die je aan klikte.
Als ik in het menu op Vandaag klik dan kom ik de eene keer op morgen en de andere keer op gisteren uit.
Dit gebeurt niet elke keer, soms word alles wel goed aangegeven maar vaak klopt het niet.

In het maand overzicht word december 2013 aangegeven ipv 2012
Het jaartal spingt dus in December al naar het volgende jaar, terwijl de dag en week wel het goede jaar aangeven.

Ik heb het idee dat in het agenda gedeelte een bug zit die voor wirwar zorgt.

Ik plaats dit in het Nederlandstalige gedeelte omdat ik het moeilijk vind op dit in het engels te omschrijven.
Windows 10 EssentialPIM Pro 8.6.1 Desktop and 8.6.1 Portable
Sansung Galaxy a20 Android 9 EssentialPIM 5.7 beta 2 pro
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Synchroniseren van pc naar android

Post by PeCe »

Ik heb wel problemen gehad met de instellingen, weergave AM/PM klok in plaats van 24uurs klok en idem problemen na ingang van de zomertijd, gevolg de tijden werden met 1 of 2 uur verschil weergegeven. Dit had wat mij betreft in EPIM beter kunnen worden geregeld, maar alles was op te lossen door instellingen in de Android te wijzigen. Ik had deze problemen op zowel mijn tablet (Android 2.2) en telefoon (Android 4.1).

Met de huidige instellingen kon ik beschreven problemen niet simuleren, ook komen ze mij niet bekend voor.
Ook (helaas, anders kon ik mogelijk direct ergens op wijzen) heb ik hierover nog geen meldingen in de andere forum gedeelten gelezen.

Kan het zijn dat je op je smartphone de datum en tijdinstellingen op handmatig of afwijkende instellingen hebt staan?
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
User avatar
tesro
Guru
Posts: 100
Joined: Mon Dec 29, 2008 5:35 pm
Location: Netherlands
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Contact:

Re: Synchroniseren van pc naar android

Post by tesro »

Ik heb vandaag de update 2.0.0 geinstalleerd en het lijkt erop dat de problemen zijn verholpen.

Alleen als ik het jaar overzicht aanklik krijg ik de meldeing dat EPIM stopt.
Windows 10 EssentialPIM Pro 8.6.1 Desktop and 8.6.1 Portable
Sansung Galaxy a20 Android 9 EssentialPIM 5.7 beta 2 pro
Post Reply